aktualności ogólna

Wirtualny adres – czy warto decydować się na takie usługi?

Usługi wirtualnego biura cieszą się coraz większą popularnością. Bez wątpienia jest to bardzo korzystne rozwiązanie, szczególnie dla firm początkujących, które dopiero stawiają pierwsze kroki na rynku. Posiadanie adresu w atrakcyjnej lokalizacji to bez wątpienia prestiż i sposób na zbudowanie zaufania klientów. Kiedy takie rozwiązanie się opłaca?

Jak działa wirtualne biuro?
Wirtualne biuro to dość nowy termin, który nie dla każdego jest znany. To innowacyjne rozwiązanie administracyjne, dzięki któremu firmy jednoosobowe, freelancerzy, ale nie tylko, mogą zarejestrować swoją działalność pod atrakcyjnym, prestiżowym adresem. Dzięki temu bez większych problemów można uzyskać fizyczny adres do rejestracji, usługi obejmują także szereg innych udogodnień, z których za dopłatą można skorzystać. na co możemy liczyć wybierając wirtualny adres warszawa? Możemy skorzystać między innymi z wysyłki i odbioru korespondencji, przekierowywania telefonów, maili i faksów, obsługi poczty elektronicznej, usług prawnych i księgowych, przechowywania i archiwizacji dokumentów, a także wynajmu sali biznesowych, konferencyjnych itp. 

Po co wirtualne biuro?

Wirtualny adres w Warszawie czy w innym większym mieście w Polsce ma wiele zalet. To dobra opcja, jeśli wizerunkowo adres zamieszkania nie nadaje się na siedzibę firmy, poza tym jeśli chcemy pozostać anonimowi i chronić swój prywatny adres domowy. Niekiedy bywa tak, że nie jest nam potrzebne fizyczne biuro, bo obowiązki zawodowe wykonujemy przez internet. Gdy wynajem lokalu to zbędny wydatek, warto pomyśleć nad rejestracją firmy na wykupiony adres wirtualny. Takie usługi nie są drogie, co więcej można liczyć na szereg dodatkowych udogodnień. To dość istotna kwestia, szczególnie na początku działalności, gdy tak naprawdę wszystkiego musimy się uczyć samodzielnie. Prowadząc własną firmę musimy dobrze orientować się w wielu dziedzinach, choć oczywiście nie jest możliwe, abyśmy znali się dobrze na wszystkich. Z pomocą przychodzi doradca, którego możemy poprosić o wsparcie na przykład z dziedziny księgowości, prawa czy finansowów. Wirtualne biura mają zazwyczaj wiele dodatkowych pakietów, dzięki którym prowadzenie działalności gospodarczej jest dużo łatwiejsze. 

Prestiż i prywatność
Posiadanie wirtualnego adresu w Warszawie to szansa na zachowanie większej prywatności. Dzięki temu nie musimy podawać miejsca zamieszkania, co pozwoli nam w przyszłości uniknąć na przykład kontroli urzędowej w domu. W ten sposób można w dużej mierze zadbać o swoją anonimowość, co w dzisiejszych czasach jest dość istotne. Jednocześnie jesteśm w stanie zniwelować koszty prowadzenia oraz utrzymania biura, co również nie jest bez znaczenia. Wynajem tego typu usługi pozwala też na podniesienie prestiżu firmy, w końcu możemy zdecydować się na zakup wirtualnego adresu w centrum Warszawy. Taka siedziba firm, z pewnością podniesie zaufanie klientów do niej. Przeważnie jest tak, że wirtualne biura oferują też usługi coworkingowe, tak więc można liczyć na miejsce do rozmów biznesowych z klientami czy kontrahentami. 

Co jest potrzebne, aby zarejestrować siedzibę firmy pod wirtualnym adresem?

Przed podjęciem współpracy z daną firmą oferującą wirtualny adres, warto dobrze prześledzić jej działalność. Musimy mieć pewność, że powierzamy swój biznes w dobre ręce, w końcu taka firma będzie zajmować się naszą korespondencją. Jak wykonać rejestrację pod wirtualnym adresem? W zasadzie w tym wypadku procedury, niczym nie różnią się od standardowej rejestracji działalności w tradycyjnym lokalu. Wymagane jest podanie prawa do użytkowania lokalu, w którym mamy plan prowadzić firmę. Decydując się na współpracę z wirtualnym biurem są dwie opcje – można podpisać tradycyjną umowę wynajmu powierzchni biurowej, albo podpisać umowę usługową na udostępnienie wirtualnego adresu w Warszawie. Większość firm oferuje także pomoc w skompletowaniu dokumentów, więc będziemy mieć wsparcie.