ogólna

Czym jest centrala VoIP i dlaczego warto w nią zainwestować?

Przez bardzo długi okres czasu, telefonia VoIP była czymś jedynie dla sporych przedsiębiorstw i organizacji. Jako, że Internet był kiedyś usługą drogą i niedostępną, nie każdy miał szansę skorzystać z takiej dogodności. Obecnie, centrala VoIP to często nieodłączony element każdej firmy, a zdarza się także, że sięgają po nią osoby prywatne. Czym jest zatem telefonia VoIP i dlaczego jest tak polecana?

Telefonia VoIP – jak to się zaczęło?

Zanim powstała znana nam dzisiaj centrala VoIP, mówiono o rozwoju telefonii VoIP, co ma duży związek z rozwojem sieci internetowej. Początek tej technologii to jednak opracowanie protokołu przesyłu głosu. Ten pojawić się w latach 70 – tych XX wieku. Zanim stał on się powszechny w roku 1991, korzystało z niego jedynie Departament obron Stanów Zjednoczonych.

Po tym, kiedy pojawiła się pierwsza aplikacja do kontaktu głosowego za pośrednictwem Internetu, bardzo szybko postały kolejne, aż do momentu wynalezienia telefonu internetowego. W naszym kraju, telefonia komórkowa pojawiła się nieco później, jednak obecnie możemy korzystać z najnowocześniejszych technologii.

Kto powinien skorzystać z centrali VoIP?

Nie będzie zaskoczeniem jeśli powiemy, że największe korzyści centrala VoIP niesie dla firm i instytucji. Telefon przez Internet w naszym kraju to coś, co posiadały na początku tylko organizacje państwowe. Obecnie, tego typu technologia może funkcjonować już niemal w każdej firmie, a nawet i w domach prywatnych. Wprowadzenie telefonii internetowej, to szansa na znaczną redukcję wydatków, a także spore udoskonalenie komunikacji, zarówno tej wewnętrznej, jak i tej zewnętrznej z klientami i innymi podmiotami. VoIP to rozwiązanie dla prawie każdej branży. Korzystają z niej sklepy internetowe, ale też szpitale oraz hotele. Bardzo często sięgają po nią te najmniejsze firmy, a te stanową większość działalności gospodarczych w naszym kraju. Zyskują bowiem sprawną optymalizację wydatków, mobilność i pełną elastyczność.

Co zyskujemy, dzięki centrali VoIP?

Inwestycja w tę technologię niesie za sobą wiele, a są to m.in.: obniżenie kosztów, mobilność, spora oszczędność czasu oraz pełna elastyczność. Klient ma gwarancję wysokiej jakości połączeń oraz to, że wszelkie dane o dzwoniących będą gromadzone w jednym miejscu. Wiele usług, takich jak pomoc techniczna lub połączenia wewnętrzne będą zupełnie darmowe. Co więcej, sama obsługa centrali VoIP jest niezwykle prosta.

Pamiętajmy, że centrale sprzed lat, nie mają nawet porównania do wirtualnej centrali VoIP. Obecnie, są one obecne nie tylko w naszym komputerach, ale i w urządzeniach mobilnych, dzięki czemu ani nie zajmują miejsca, ani też nie wymagają żadnej specjalistycznej wiedzy.

Nowoczesna centrala IP pozwoli nam chociażby, na tworzenie kampanii call center oraz kolejek połączeń, a także nagrywać połączenia. Mamy naprawdę szeroki wybór usług, jednak powinniśmy nie kierować się wyłącznie ceną, a bardziej dodatkowymi korzyściami. Ważny jest też interfejs użytkownika, a ten powinien być intuicyjny i prosty w obsłudze. VoIP to technologia, która w każdym wypadku wymaga stabilnego i szybkiego łącza internetowego.

Telefonia internetowa oraz jej przyszłość

Eksperci z branży są przekonani, że telefon przez Internet to technologia, która wciąż będzie się dynamicznie rozwijać. Wskazuje na to chociażby fakt, że wzrasta liczba prywatnych osób, które stawiają na internetową telefonię, chcąc redukować tym sposobem wydatki na połączenia. Często podkreśla się to, że użytkowanie VoIP daje nam po prostu sporą wygodę. Jako, że wystarczy nam jedynie aplikacja, wielkie centrale nie są w ogóle potrzebne. Telefonia internetowa jest dla klientów bardzo atrakcyjna, gdyż zapewnia minimalizację kosztów, elastyczność oraz pełną mobilność. Dzięki temu, jest to niezwykle ciekawa opcja, dla której w najbliższym czasie prawdopodobnie nie będzie żadnej alternatywy.