pozycjonowanie stron
ogólna

Co warto wiedzieć na temat pozycjonowania stron?

Marketing internetowy pomógł bardzo wielu firmom rozwinąć działalność poprzez możliwość pozyskiwania nowych zleceń czy też poprzez bezpośrednie zwiększenie sprzedaży. Za pewne właśnie dlatego jego popularność stale wzrasta, a w konsekwencji coraz więcej właścicieli firm przekonuje się do tego, że w reklamę warto inwestować. Pozycjonowanie stron jest jedną z bardziej interesujących kampanii z zakresu marketingu internetowego. Dlaczego akurat taka reklama może sprawdzić się w praktyce, ile to kosztuje i po jakim czasie można spodziewać się pierwszych efektów prowadzonych działań? 

Czym jest pozycjonowanie stron? 

Pozycjonowanie stron w Google polega na zastosowaniu różnych zabiegów, które mają na celu podnieść pozycje strony w wyszukiwarce na wybrane, wcześniej zdefiniowane słowa kluczowe. Punktem wyjścia jest zrozumienie, dlaczego akurat taka reklama może przyczynić się do sukcesu naszej firmy. Standardowo, kiedy zgaszamy się do takiej osoby jak specjalista SEO lub po prostu do agencji reklamowej, która specjalizuje się właśnie w SEO, otrzymujemy spersonalizowaną ofertę pozycjonowania na wybrane słowa kluczowe. Lista tych fraz jest przygotowana w taki sposób, aby pasowała do zawartości naszej strony i jednocześnie, aby frazy były popularne wśród użytkowników. Co oznacza, że frazy są popularne wśród użytkowników? Przede wszystkim to, że Ci często wpisują je do wyszukiwarki w formie zapytania- dlatego też warto jest się na takie frazy reklamować. Im większa, miesięczna liczba wyszukiwań, tym większa szansa, że spora ilość użytkowników przeglądając wyniki wyszukiwania wejdzie akurat na naszą stronę, jeśli ta znajdzie się w pierwszej dziesiątce pokazanych stron. Zazwyczaj bowiem użytkownicy wchodzą na te strony www, które wyświetlają się najwyżej. A jeśli już wejdą to jest szansa, że zapoznają się z naszą ofertą, coś kupią lub po prostu przejdą do zakładki kontaktu. 

Co jeszcze zawiera oferta SEO? 

Już zostało wcześniej wspomniane, że zawiera listę słów kluczowych. Co istotne, możemy wybrać, jakie frazy interesują nas najbardziej. Dlaczego zarówno agencja SEO jak i SEO freelancer zaproponują nam taką ofertę zamiast wskazania konkretnych cen? Z tej prostej przyczyny, że nie istnieje jeden, prosty cennik, który mógłby obowiązywać wszystkich. Każda kampania musi być dostosowana do rodzaju i charakteru firmy i musi zawierać odpowiednio dobrane frazy. W takiej ofercie znajdziemy też szczegółową wycenę kampanii, co pozwoli się nam szybko zorientować w kosztach. Szeroko zakrojone kampanie ogólnopolskie zazwyczaj są oferowane w formie rozliczeń abonamentowych za prowadzone działania. W niektórych przypadkach- może się tak zdarzyć przy pozycjonowaniu lokalnym- spotkamy się z modelem płatności za efekty. 

Jakie usługi są wykonywane w ramach pozycjonowania? 

Wstępem jest audyt SEO, który pozwala szybko zorientować się w tym, co na pewno trzeba będzie poprawić, aby strona była bardziej przyjazna dla wyszukiwarki. Zazwyczaj, kiedy już mamy przeprowadzoną taką analizę, kolejnym krokiem jest optymalizacja stron, a więc szereg działań, które mają za zadanie faktycznie sprawić, aby strona lepiej się pozycjonowała. W końcu, opracowywana jest cała strategia link building, czyli pewien schemat linkowania strony w sieci. Zazwyczaj wynika on ze specyfiki strony, charakteru działalności, tego, jak rozbudowaną infrastrukturę własnych zapleczy posiada dana agencja oraz tego, jakie sprawdzone miejsca do linkowania posiada. Warto wiedzieć, że na efekty pozycjonowania zazwyczaj trzeba poczekać kilka miesięcy czasu.